De vestigingen van Eiffage Énergie Systèmes - Belux
Ontdek onze merken in Belux

Hick palletiseerrobot

Over deze referentie

De oude palletiseerrobot (Okura robot), die verouderd was en in een zeer beperkte ruimte werkte, werd vervangen door een Kuka 5-assige robot.

De maximaal toelaatbare belasting op de montageflens bij maximale reikwijdte en hoge snelheid is 180 kg.

Kuka 5-assige robot

Het uitgevoerde werk

 

De grijper van 95 kg werd weer in orde gemaakt.

Vier pneumatische functies maken :

  • Klem de zak vast en begeleid hem terwijl hij op de pallet valt (rechte klemmen),
  • Til de zak van onderaf op (haakse grijpers),
  • De vijzels inzetten om de pallets op te pakken,
  • De pallets grijpen.

Deze grijper is uitgerust met een lasertelemeter om de werkelijke hoogte te meten van de laag zak die wordt gepalletiseerd. Hierdoor kan de nieuwe robot de hoogte waarop de zak wordt gestort aanpassen zodat deze zo dicht mogelijk bij de eerder gestorte laag ligt. Bovendien hoeft de klant de hoogte van de zakken die worden gemaakt niet langer te coderen op basis van het zakproduct: de robot zorgt zelf voor de meting.

Er is ook een lichtscherm geïnstalleerd. Hierdoor kan onze klant in alle veiligheid werken aan de filmmachine bij de uitgang van het palletiseerstation.

Wanneer een operator het gebied van de filmmachine betreedt, wordt deze in een noodstopstand geplaatst, terwijl de robot een lagere snelheid aanneemt. Als de operator de beschermende balk zou passeren, wordt er een noodstop gegenereerd in de robot.

Qua snelheid plaatst de robot de onderste zakken in ongeveer 4,5 seconden. Voor de zakken in de laatste lagen moet de robot een grotere verticale beweging maken. De cyclustijd is dan ongeveer 6 seconden.

De operators die de zakken op de opvoerband verpakken, konden de oude robot ‘overvoeren’ toen deze de 7e palletlaag bereikte. Ze zijn er nog niet in geslaagd om de Kuka robot te verzadigen. Tijdens onze tests konden we zelfs vaststellen dat de werkelijke snelheid veel hoger lag dan die van de oude robot.

ONTDEK OOK

Automatisering van het zinkproces bij Nyrstar Auby

eLisa, de software die de industriële logistiek heruitvindt

De vakmensen van het digitale

Modernisering van de Beveren-tunnel

Installatie van laadpalen en integratie van Sm@rt Car-E® bij Castle Ingredients

De voorbije 6 maanden heeft de Brusselse metrostation Naamsepoort een grondige opfrisbeurt gekregen. Het project van Brussel Mobiliteit had als doel om stations het station sneller, efficiënter en met minder hinder voor reizigers te moderniserenmaken.

Brusselse metrostation Naamsepoort opgefrist

Kliniek Saint-Luc

SIGMA: projectvoortgang

Logistieke automatisering bij AB InBev

Project Eagle Tec transformeert Waalse wegen

Installatie van debietmeters voor AWV

LoRa in het Jubelpark

Pharmamove: de mobiliteit van belgische apotheken herdefiniëren

Hyline, het clean piping-merk van Eiffage Énergie Systèmes, speelde een sleutelrol in het ontwerp van een van de modernste fabrieken van Europa.

Hyline zorgt voor de clean piping van de modernste frietfabriek van Europa

Uitbreiding van tramlijn 10 van de MIVB in NOH

Sint-Lambrechts-Woluwe – Cliniques Universitaires Saint-Luc

Brussel – Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen

Burgo Ardennes – Automatisering van een brugkraan

Corman – Robot palletiseercel

Videowall – RTBF Studio 4

OLV van Laeken – Architecturale verlichting

Brussel – Hallepoorttunnel

BNP laadpunten

Biolix

UCLouvain

Parking Guidance

SMAR-DIS

Armacell

Jubelparkverlichting

Model Binder

Palletiseren van Hick-robots

Nieuw MRS

Stalbois

Onderhoud van de elektrische, elektronische en elektromechanische installaties in de tunnels

Lithobeton

La Défense

UCL

Logistiek Centrum Infrabel

Circuit van Francorchamps

Garage Quoilin

Malto in Madagaskar

Uitbreiding van een platform – Luchthaven van Luik – Bierset

Benedensluis te Mechelen

Uitrusting van een backbone in optische vezels

Cyberclasses

Aldi

Vilvoordebrug 

Kerk van Saint-Pierre

Home Saint Joseph

Gevangenis Marche-en-Famenne